Undgå at teste din annoncering – brug en Customer Data Platform

Hvis du vil have succes med at annoncere på nettet, er det vigtigt, at dine annoncer bliver målrettet korrekt. Det er dog ikke altid nemt at sikre. Derfor er der mange, der ender med at gætte sig frem til, hvordan de skal målrette deres annoncer.

Til trods for, at det kan virke som en fin løsning, er det bestemt ikke tilfældet. Derimod kan det ende med at koste rigtig mange penge, hvis man gør det på denne måde. Skal man have de bedste forudsætninger for at målrette sine annoncer, skal målretningen baseres på data.

Vigtigt at indsamle data til annoncering

Ønsker du at annoncere på nettet, er det vigtigt, at du indsamler data. Data skal du nemlig bruge til at målrette din annoncering. Dog er det ikke nok at indsamle data, da du også skal sørge for at udnytte dine data bedst muligt, hvilket kan gribes an på mange måder.

Den bedste løsning er at benytte sig af et system, der gør det muligt at samle sine data ét sted. Hvis du leder efter en sådan platform, skal du finde frem til en Customer Data Platform. Det er nemlig et system, der er skabt til netop dette formål.

Bedre målretning skaber bedre resultater for din annoncering

Mange begår den fejltagelse, at når de annoncerer på nettet, laver de kun få annoncer. Det er dog sjældent en god idé at gøre, da det betyder, at man ikke får målrettet sine annoncer optimalt. Derfor er det vigtigt, at man sørger for at lave mange forskellige annoncer.

Jo mere du kan målrette hver enkelt annonce til en bestemt målgruppe, desto bedre resultater vil du opnå. Netop derfor er det også afgørende, at man har en platform, hvor man kan samle de data, man skal bruge til sin målretning.

Test af forskellige annoncer kan blive dyrt

Du kommer naturligvis ikke udenom, at du er nødt til at teste dig frem til, hvilke annoncer, der virker bedst. Det er en anden grund til, at det er vigtigt, at man laver mange forskellige annoncer på blandt andet Facebook og Google AdWords.

Det betyder dog ikke, at man blot skal kaste sig ud i det. Derimod skal man sørge for at teste med afsæt i data. Hvis man blot prøver lidt på må og få, kan det ende med at koste mange penge. Du skal derfor afholde dig fra at gøre dette.